Konumunuzla ilgili içeriği görmek için farklı bir dil seçin:

STILL Çok Dar Koridor Araçları

Dar koridor

Olağanüstü yol tutuş performansı

Yüksek raflı depolar ve çok dar koridorlu (VNA) araçların bir kombinasyonu, değerli gayrimenkuller üzerinde gökdelenlerin inşasında karşılaştırılabilir verimlilik avantajları sağlar. Pahalı depolama alanları, daha yüksek raflar ve daha dar koridorlarla sonuna kadar kullanılır. Ve gerektiğinde otomatikleştirilebilen VNA araçları ile birleştirildiğinde, taşıma performansı ve toplama sıklığı hayal edilemeyen seviyelere ulaşabilir. STILL'in geliştirdiği ve deponun engebeliliğine göre belirlenerek uyarlanmış yardım sistemleri daha fazla verimlilik sağlar. Örneğin Aktif Yük Dengeleme (ALS) sistemi asansör titreşimlerini azaltırken Aktif Zemin Dengeleme (AFC) zemindeki herhangi bir pürüzlülüğü telafi eder.

İlk yüksek raflı depo

Koridorlarda dönen hareketli asansörler

1962 gibi erken bir tarihte, Almanya'daki ilk yüksek raflı depo Gütersloh'daki Bertelsmann deposunda faaliyete geçti. Bu, yük kaldırıcıları malların bulunduğu yere kadar yukarı ve aşağı hareket ettirmek için her koridorda döner hareketli asansörlerin bulunmasıydı. Modern VNAtruck araçlarının bu öncülükleri, araçtaki kabinden manuel olarak kontrol edildi. Raylı "depolama ve geri alma makineleri" aslında kart kontrol sistemi aracılığıyla otomatik olarak çalıştırılabilir. Ayrıca malları hareket ettiren mekanizma yukarı veya aşağı ve aynı anda sola veya sağa hareket ettirilebilir. Sonuç - belirli bir süre boyunca, önceki herhangi bir depo tasarımına göre daha fazla mal hareketi ve buna bağlı olarak önemli ölçüde iyileştirilmiş taşıma kapasitesi elde edildi. Sonraki yıllarda ise her yerde yüksek raflı depolar kullanılmaya başlandı. Ve konu bu yeni depo düzenlerini uygulamaya ve donatmaya geldiğinde STILL aranan bir iş ortağı haline geldi.

VNA
VNA

STILL hızla büyüyor

Dar koridor uzmanı olma yolunda

Bu başarılı ilke, 1979'da ilk çok dar koridorlu (VNA) araç olan EFSG-MX'in piyasaya sürülmesiyle büyük bir destek aldı. Bu, STILL tarafından bugünün MX range öncüsüydü . Bununla birlikte, STILL'in yüksek raflı depolarda ağ bağlantılı malzeme ve bilgi akışları üzerinde uzman güçlü pozisyonu, sektörde zaten pazar lideri olan diğer işletmelerin şirkete dahil edilmesi olmadan mümkün olmazdı. Örneğin Wagner, 1990'larda kademeli olarak entegre edildi ve başlangıçta STILL Wagner olarak faaliyet gösterdi. Almanya'nın güneyindeki Reutlingen kasabasında bulunan Wagner, depo teknolojileri alanında uzmandı ve kombine malzeme taşıma araçları, patlamaya karşı korumalı forkliftler ve hepsinden önemlisi çok dar koridorlu (VNA) gibi araçlar geliştirdi. Wagner, operatör ve kabinin yüksek raflarda gerekli depolama konumuna taşınmasının sağlayacağı operasyonel faydaların erkenden farkına vardı.

VNA araçların başarısı

Verimlilik – gökdelen etkisi

Yüksek raflı bir depo, temelde bir gökdelen ile aynı verimlilik avantajını sunar. Emlak fiyatları arttıkça, giderek pahalılaşan depolama alanlarından daha yüksek raflar ve daha dar koridorlar kullanılarak daha verimli bir şekilde yararlanılabilir.

Sorun, hata oranını minimum düzeyde tutarken, 18 metre yüksekliğe kadar raflar ile malların hızlı bir şekilde nasıl depolanıp geri alınacağıdır. Deponun topografyasına göre özel uyarlanmış VNA araçların devreye girdiği yer burasıdır. Asansör titreşimini azaltmak için Active Load Stabilisation (ALS) gibi yenilikçi yardım sistemleriyle birlikte ve Active Floor Compensation (AFC) düz olmayan zeminleri telafi etmek için, yol tutuş performansı açısından çok büyük fayda sağlayabilir.

VNA

Online ticarette sürekli patlama

Verimlilik ve esneklik avantaj sağlayan kozlardır

E-ticaret son yıllarda büyük bir büyüme kaydetti. VNA araçlarına olan talep de artmaya devam ediyor ve bu trendin sonu görünmüyor. Uzmanlar, hızlı satılan ürün akışları ve çoğunlukla parça parça gerçekleşen mal akışları için online ticaretteki patlamadan doğan ihtiyacın, yalnızca yüksek raflı depoları sıkı kontrol eden sistemler, bireysel yapılandırılmış VNA araçları ve özellikle de depo otomasyonunu, şirketin daha önce otomatikleştirilmiş süreç zincirleriyle de sorunsuz bir şekilde entegre edebilen akıllı otomatik çözümler ile karşılanabileceği konusunda hemfikir. STILL serisindeki tüm otomatik araçlar gerektiğinde manuel olarak da çalıştırılabildiğinden, süreç tasarımının esnekliğinin her zaman korunmasını sağlar.

VNA
/products/Company/100_Jahre_STILL/06.Story/Story-06_Grafik-05.jpg

Tüm zamanların en yüksek seviyesinde bisiklet sürmek

Lojistik hizmet sağlayıcıları için depo tasarımı

Bisiklet çok moda. Bu nedenle lojistik uzmanı Hellmann Worldwide Logistics, Derby Cycle, Almanya'nın en çok satan premium bisikletlerinin üreticisi. Bu ekipman, özel bir çalışma platformunun geliştirildiği endüksiyon kılavuzlu MX-X VNA araçlarını içerir. Platform, içerdikleri bisikletler de dahil olmak üzere komple çerçevelerin alınmasını ve taşınmasını mümkün kılar.

24 koridorlu yüksek raflı depo 150.000 bisiklete kadar taşıma kapasitesine sahiptir. Hellmann şube müdürü Andreas Bothe'nin vurguladığı gibi, “Mevsimsel dalgalanmaları hesaba kattığımızda bile özel lojistik sistemimiz ile 60'dan fazla ülkedeki yaklaşık 5000 uzman perakendeciden gelen talebi merkezi olarak karşılayabiliyoruz. Tüm tedarik zinciri boyunca titiz planlama ve sorunsuz operasyon burada hayati önem taşıyor.”

Mal girişi, sipariş toplama ve yükleme gibi alanların yanı sıra, depo operasyonu, bisikletleri dış kartonlardan karton kutulara yeniden paketlemek ve gelişen e-bisiklet modelleri için kullanım talimatları eklemek gibi 'ek hizmetleri' de kapsar. Bothe memnuniyetle "Bu pilot projede", "STILL'in deneyimi, consultancy ve kapsamlı service başarı için kritik öneme sahipti.”

Moda markası için göz alıcı lojistik sistemleri

Akıllı yardım sistemlerine sahip VNA araçları

Günlük giyim ve spor giyim alanlarında moda markaları patlama yaşıyor ve verimli dağıtım ve lojistik sistemine itimat ediyorlar. Geleneksel İsveç markası CRAFT için hassas bir şekilde yönetilen 7/24 dağıtım için New Wave GmbH, yüksek raflı depolara sahip verimli bir lojistik merkezine güveniyor ve STILL, bunların tasarımından, uygulanmasından ve hizmetlerinden sorumlu.

STILL raf sistemleri planlayıcısı Andreas Dürlich, günde yaklaşık 3000 promosyon ürünü siparişi toplama konusunda VNA araçlı yüksek raflı bir deponun neden en iyi seçenek olduğunu açıklıyor. “Depo yüksekliğini tam olarak kullanabilmek için yüksek raflı depo sistemi kuruluyor. Zemin alanı kullanımını ve malzeme akışını optimize etmek için bu depo, on koridoru dar koridorlu bir alana ve sekiz koridoru geniş koridorlu bir alana bölünmüştür.” Dar koridor depolama alanında, hem sipariş toplama hem de dolu paletleri depolamak ve almak için bir MX-X VNA aracı kullanılır. Aracın öne çıkan özellikleri arasında iki yardım sistemi yer alıyor. Birincisi, MX-X izin veren akıllı bir yardım sistemi olan Aktif Zemin Kompanzasyonu (AFC). MX-X'i kullanarak, engebeli bir depo zeminini düzleştirmeye gerek kalmadan maksimum hızına ulaşabilirsiniz. AFC olmadan, aracın sallanmasını önlemek için yüksek kaliteli ve kesinlikle düz bir zemin gerekli olacaktır. İkinci yardım sistemi, Aktif Yük Stabilizasyonudur (ALS). Direksiyondaki titreşimler, sürücü kabini uzun bir mesafeye uzatıldığında da gelişebilir. ALS bunlara karşı koyar ve forkliftin titreşimin durmasını beklemeden çalışmasına devam etmesine olanak tanır.


Geniş koridorlu depolama alanında, raflara iki erişim aracı (reach truck ) FM-X ve beş dikey sipariş toplayıcı EK-X hizmet veriyor. Operasyon müdürü Mario Hammer sonuçtan çok etkilendi: "Bizimki gibi iş alıp tamamlama süreci kısa olan işlerde, öğleden sonra ikiden önce merkezden gelen siparişler aynı gün içerisinde tamamlanabilir."

Yukarıya dik yükselen eğri

Lojistik kendini aşıyor

Gelecekte, iç lojistik sistemleri kendini daha da aşacaktır. Kasabanın kenarındaki klasik yatay depoların (dolayısıyla yer kaplayan) ortadan kalkmaya başladığı güne yaklaşıyoruz. Onların yerine işletmeler, şehir merkezlerindeki arayüzlerde giderek daha fazla dikey olarak düzenlenmiş gökdelen depolar inşa edecekler. Bu değişim aynı zamanda birçok deponun hizmet verdiği fonksiyonda yıllar içinde meydana gelen değişiklikleri de yansıtacaktır. Eskiden uzun vadeli merkezi depolama amacıyla kullanıldıkları yerlerde, bu günlerde genellikle malların hızlı hareketi için merkezleri temsil edecekler.

Hareketin hızı ve mal ve bilgi akışındaki gerekli farklılaşma, otomasyon ve akıllı yardım sistemlerine yönelik eğilimi de hızlandıracaktır. Bu geleceğe yönelik görünür adımlar şimdiden kendini göstermektedir. Örneğin, MX-X otomatikleştirilmiş VNA aracında isteğe bağlı 3D kamera, ek bir bilişsel boyut sağlar. Forkliftin yalnızca engellere tepki vermesini değil, aynı zamanda yanlış depolanmış paletleri fark etmesini, güvenli bir şekilde almasını ve doğru yere taşımasını da sağlar. VNA aracının ve yüksek raflı deponun hikayesi bu nedenle gelecekte de devam edecek.

/products/Company/100_Jahre_STILL/06.Story/Story-06_Grafik-08.jpg

STILL'den çok dar koridorlu araçlar

Çok dar koridor araçlarımızla ilgili sorularınız mı var? Bizimle iletişime geçmekten kaçınmayın.

Veya bilgilerinizi internet üzerinden alın: STILL'in VNA araçlarına genel bakış.

Hitap*

STILL Zaman yolculuğu